Nuscience Group: ‘dotXS is kundige IT-partner’

‘Ze zijn bij dotXS technisch goed onderlegd,’ vertelt Eric Vreeburg, Group ICT infrastructure manager bij Nuscience Group. ‘Juist voor die specifiekere vragen – hoe moeten we dit nu oplossen? – juist dan merk je de meerwaarde van een partij als dotXS. En dan is het fijn als je rechtstreeks contact kunt opnemen met iemand die bekend is met je IT-infrastructuur.’

IaaS en 24/7 support

Nuscience Group is een internationaal opererend bedrijf met ruim 800 medewerkers. Alles vanuit de andere landen, zoals België en Hongarije, loopt via de servers in Nederland. Die servers zijn via dotXS bij de datacenters van BIT ondergebracht. ‘Vertrouwen is hierin heel belangrijk. Je geeft toch een stuk van je bedrijf uit handen, als het ware,’ aldus de IT-infrastructuurbeheerder.

‘We doen 95% van onze ICT zelf. Vooral als we extra inzicht nodig hebben bij complexe vraagstukken, dan bellen we dotXS.’ Dat dotXS 24/7 support biedt, bevestigt Eric Vreeburg. ‘Een aantal keer was er een storing midden in de nacht. Dat ze dan ook werkelijk uit hun bed komen om te helpen, dat laat toch wel grote betrokkenheid zien.’

Leverancier hardware

Ook voor hardware vertrouwt Nuscience Group op dotXS. ‘Nu betaal ik misschien wel iets meer dan wanneer ik het ergens online koop,’ zegt Vreeburg, ‘hierdoor voorkom ik de kans op refurbished producten of dat  support op de producten tegenvalt. We gaan hiermee voor een stuk gemak en de zekerheid dat we goede kwaliteit en support ontvangen.’

Technisch kundige IT’ers

‘In afgelopen zeven jaar is onze contactpersoon bij dotXS één keer veranderd, vanwege hun groei. Ik kon merken dat ze kritisch zijn over wie ze aannemen, want ons nieuwe contactpersoon is technisch even kundig en was direct goed op de hoogte van onze situatie.’