De Notarissen van Naam vertrouwt dotXS voor veilige IT

‘In 2003 kwamen we op aanbeveling in aanraking met dotXS,’ vertelt Chris Jan Schuite, notaris en partner bij De Notarissen Van Naam Schuite Kok de Boer. ‘Sindsdien zorgen zij voor onze IT, wat al wel aangeeft dat het goed bevalt. Ze zijn adequaat met oplossingen en denken goed mee met onze organisatie.’

Cloud Desktop en informatiebeveiliging

De Notarissen van Naam is een veelzijdig notariskantoor in Apeldoorn. Voor hun dienstverlening zijn ze steeds afhankelijker van IT. In het verleden hadden ze een eigen server, maar sinds dotXS zijn ze overgegaan naar Cloud Desktop. Alle partners en medewerkers loggen nu in op de cloud, waar ze dagelijks al hun data opslaan, inzien en wijzigen.

‘IT is eigenlijk onze zwakte,’ zegt Schuite. ‘Beveiliging wordt steeds belangrijker. Het mag ons niet gebeuren dat er gegevens in verkeerde handen vallen.’ Tegenwoordig is informatie als het goud van een organisatie, zeker voor een notariskantoor. Alle gevoelige gegevens waar zij dagelijks mee te maken hebben lopen via de IT-infrastructuur. Bij dotXS gaan we daar bewust mee om. Bijvoorbeeld doordat de data op servers binnen Nederland staat, zodat de gegevens door de Nederlandse wet beschermd zijn.

Helpdesk perfect bereikbaar

‘De helpdesk van dotXS is perfect bereikbaar,’ zegt Schuite. ‘Ze helpen altijd direct. En als een probleem niet direct opgelost kan worden, houden ze je goed op de hoogte van de vorderingen.’ We hanteren bij dotXS de helpdesk ook als signaalfunctie. Eigenlijk functioneert onze helpdesk als de voelsprieten van onze dienstverlening:  merken we dat op een bepaald vlak regelmatig problemen voorkomen, dan onderzoeken we of op we een dieper niveau iets kunnen oplossen.

De klant centraal

‘Bij dotXS denken ze niet vanuit hun eigen organisatie, maar vanuit onze organisatie. Ze begrijpen het als een probleem direct opgelost moet worden en laten er niet zomaar een weekend overheen gaan. Dat is hun kracht als IT-dienstverlener,’ aldus Chris Jan Schuite.